sobota 21. března 2015

Knižní akce v březnu a dubnu

Velký knižní čtvrtek máme za sebou, ale mě čeká ještě několik knižních akcí, na které se moc těším. A protože se jich za březen a duben sešlo víc, než je obvyklé, rozhodla jsem se o nich napsat. Už jen proto, že o nich nemusíte vědět, ale mohly by vás zajímat a byla by škoda nechat si je ujít. A co se týče knižního čtvrtku, tak jsem si opět žádnou knihu nekoupila. Ne že by mě žádná kniha nezaujala, spíš nemám tolik peněz, abych do nich chtěla zrovna teď investovat.

A teď už k tomu, co mě čeká. Všechna knižní setkání probíhají v Praze.
(Jinak v článku je spousta odkazů, jen je neumím zvýraznit tak, jak bych chtěla. Šablona blogu mi prostě neumožní aby odkazující slovo bylo podtržené a  abych ho nějak odlišila od slov, které chci zvýraznit. Takže odkazy jsou světle modrou barvou a kurzívou)

26. 3. Setkání s Emmou Riedovou

Emma Riedová je česká spisovatelka, které už před nějakou dobou vyšel historický příběh Královské intriky. Se studiem Probuď labuť pořádá takové komornější setkání spojené s besedou a čtením ukázek z připravované knihy.

K pozvání na toto setkání jsem se dostala úplnou náhodou. Ve skupině knižních blogerů na facebooku se Emma ptala, kdo má rád historické příběhy, je z Prahy a má blog. Nejdřív jsem příspěvek jentak přešla, ale potom jsem se k němu vrátila a jsem moc ráda. Historii mám ráda a nějaký historický příběh bych si moc ráda přečetla, ale nevěděla jsem jak začít, po čem sáhnout a nakonec jsem to vždy odložila. Navíc mám ráda setkání s autory, kdy se člověk dozví spoustu zajímavého o autorovi a jeho psaní. To je taky důvod, proč jsem začla číst hodně českou scifi a fantasy literaturu, protože jsem často potkávala autory a strašně mě to podněcovalo k tomu přečíst si od nich něco, nechat si knihu podepsat, je to prostě o něčem jiném když znáte autora příběhu než když je to pro vás jen jméno na obálce.

Tudíž jsem byla za pozvání moc ráda a těším se. Pokud byste chtěli taky přijít, tak není problém, Emma v různých knižních skupinách zvala i neblogery. Stačí sejí jen ozvat, kapacita je totiž omezená, tak nemůžete přijít jentak z fleku. Pro zájemce tu uvádím odkaz na profil Emmy na facebooku, abyste jí mohli kontaktovat.

Královské intriky - anotace:
Zatímco České království se po vymření Přemyslovců zmítá v bojích, mladičká Markéta z Březové postupně proniká do urozené společnosti. Počáteční okouzlení ale brzy vystřídá zklamání, neboť krásná, svéhlavá Markéta musí čelit mnoha úkladům a nenávisti. Poznává však i vášnivou lásku. Nadaná dívka se stane špionkou ve službách Jana Lucemburského a tento nebezpečný úkol ji zavede až do daleké Neapole. Ve chvíli, kdy se po mnoha strastech osudu snaží začít nový život, je náhle obviněna z vraždy. Podaří se jí vyváznout i z této kruté zkoušky?

Markétčiny osudy jsou vyprávěny z pohledu velmi rozdílných mužů, do jejichž životů nejvíce zasáhla – z pohledu přátel, nepřátel, milenců i mladého Jana Lucemburského.


10.4.  Křest Pekelné šlehy Martina D. Antonína

Další díl Kladiva na čarodeje je konečně tady! A k jeho vydání se rovnou pořádá i křest a autogramiáda. Nedávno událost na facebooku přejmenovali na Gigantickou autogramiádu autorů Kladiva na čaroděje, ale bližší informace zatím nejsou. Každopádně je šance potkat na akci i další autory, což je na křestech celkem obvyklé.

Že neznáte Kladivo na čaroděje? To je škoda, protože jde o skvělou českou fantastickou sérii. Co kniha to jiný styl, jiné téma, jiná atmosféra, jiný autor. Někdy se budete bát, jindy budete napnutí jak kšandy, setkáte se s duchy, nemrtvými, čarodějnicemi, oživlými roboty, mimozemšťany... V každém případě budete vždycky doufat, že to hlavní hrdinové přežijou, a hlavně se budete skvěle bavit (obzvlášť u knih Jiřího Pavlovského). Některé postavy jsou totiž komické samy od sebe a často padají skvělé hlášky. Všechny díly jsou sice provázany hlavním příběhem, ale každá z knih má vlastní uzavřený příběh, takže se nemusíte bát začít n-tým dílem. Celou sérii sám tvůrce série, Jiří Pavlovský, přirovnává k seriálu. Každá řada seriálu má nějaký hlavní příběh, který se v prvních epizodách řeší jen okrajově a každá epizoda má vlastní příběh, ale ke konci série se všechno začne točit kolem hlavního příběhu. Kladivo na čaroděje funguje podobně, přičemž je pořád na rozjezdu.

Pekelná šleha - anotace:
Když se dáma vašeho srdce ocitne v nesnázích, uděláte pro její záchranu cokoliv. Riskujete život, sjezdíte světa kraj, spřáhnete se s ďáblem – a když zoufalství dostoupí vrcholu, přeleze přes něj a ještě si pořádně povyskočí, najmete si tým Felixe Jonáše. Je to banda magorů, to jistě – ale kdo jiný vám uvěří a pustí se do hledání dívky nakažené experimentálním magickým retrovirem? Jistě ji najdou. Možná i zachrání. A když budete mít štěstí, vaše milovaná vám tu záchranu jednou odpustí.
Naděje přece umírá poslední... a kdyby něco, Walter ji odborně oživí.


15. 4. Fantastická literární degustace

Martin D. Antonín, Míla Linc a Vilma Kadlečková budou číst ukázky z připravovaných knih z jejich fantastických světů. Přestože jsem od nich nic nečetla a nepatřím k těm lidem, kteří netrpělivě čekají i několik let na další příběh z jejich oblíbeného světa, chci tam být. Setkání s českými autory si nechám málokdy ujít a věřím, že si to taky užiju. Už dlouho si brousím zuby na Mycélium, a pokud se budou na místě prodávat knihy za zajímavou cenu, tak do toho konečně půjdu. Tady je událost na facebooku a něco níž najdete oficiální plakát se spoustou informací.






23. 4. Knihy mají zelenou

Poslední akcí není žádné literární setkání s autory, nýbrž 15% sleva ve všech knihkupectvích v rámci Dne knihy a autorských práv. Rovněž doporučuji událost na facebooku, už jen pro zapomnětlivé hlavy, jako jsem já.



Zaujala vás nějaká akce? Máte v plánu se zúčastnit? Nebo víte ještě o něčem, co by stálo za zmínku? :)


1 komentář:

  1. Já se zúčastním jen poslední akce - Knihy mají zelenou:). Už se moc těším a dělám si postupně seznam, co si koupím:)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě moc potěší a ráda na něj odpovím :)