úterý 30. června 2015

Knihobit #1

Dnes jsem si vyzvedla můj první knihobití balíček. Knihobit se rozjel teprve nedávno, tento červnový balíček je teprve druhý, ale od první chvíle je o něj obrovský zájem a nadchl spoustu knihomolů, včetně mě. Jde o to, že si objednáte knihu (novinku za posledních 60 dní), dostanete k ní i několik menších dárečků, ale všechno je pro vás tajemstvím, dokud balíček neotevřete. Skvělé je, že vyplníte jaké žánry vás zajímají a pokud máte účet na goodreads/databázi knih a dáte jim odkaz, tak zkontrolují, že knihu nemáte.

K čemu že to je dobré, kupovat zajíce v pytli? Ano, někomu to připadá jako nesmysl, ale mě to od první chvíle nadchlo. Určitě nejsem sama, kdo má rád překvapení a rád dostává knížky, ale všichni se mu bojí knihy k narozeninám nebo Vánocům kupovat. Už je to tolik let, co jsem nedostala knihu jako dárek a nevěděla dopředu, jaká kniha to bude. Takže jsem se na balíček strašně těšila a byl to úžasný pocit. Rozhodně jsem si Knihobita neobjednala naposled.

A teď už k samotnému rozbalování a obsahu balíčku.

Ještě neotevřený balíček. Vlezla mi na něj v momentě, kdy jsem si k tomu sedla a odlepila lepicí pásku. Asi mě chtěla ještě chvíli napínat :)

První nakouknutí do balíčku. Plakát! Sovičky! Co je to za knížku?! Zato časopis Válka jsem poznala hned a velkou radost z něj zrovna neměla.
Obsah balíčku v celé své kráse.

Jako první jsem rozbalila plakát a hned se do něj zamilovala. Naprosto vystihuje mé pocity. Co vystižnějšího může ohledně knih být? :D Jsem z něj opravdu nadšená, přemýšlím že si pro něj pořídím nějaký rámeček a zarámuji si ho. A rozhodně si ho pověsím někam ke svým knihovnám. Takže plakáty s knižní tématikou do příštích balíčků? Ano, ano, ANO!

Potom mi pod ruku přišly krásné dřevěné malé kolíčky s barevnýma sovičkama. Pro sovičky mám slabost. Nejdřív jsem si říkala, že nevím na co je použiju. Potom jsem si všimla provázku, který u nich je, a docvaklo mi to. Provázek pověsím na zeď a kolíčkama si na něj budu přicvákávat fotky, obrázky, poznámky, cokoliv co budu chtít mít na očích. Třeba nějaký seznam knih, které chci v nejbližší době přečíst. Nebo fotky obálek knih, které mám ráda.

Poté jsem se konečně vrhla na knihu. Nebo na dopis? Kdo si to má v té euforii pamatovat :D No nejspíš jsem se mrkla na titul knihy a pak si přečetla dopis, ve kterém se o knize něco málo píše. Dostala jsem/koupila jsem si scifi Technik - autor Neal Asher, který je pro mě naprosto neznámý. Kniha má nádhernou obálku. Při čtení anotace můj zájem vzbudila věta: ,,Je docela možné, že Thomb má v mozku uloženy informace o sebevraždě celé jedné mimozeské rasy." Nebo také: ,,Užitečný by jim mohl být i amfidapt Chanter, který studuje kostěné sochy, vytvářené Technikem z pozůstatků jeho obětí." No, opravdu by mě zajímalo, co je to za potvoru na obálce :D Kniha vypadá zajímavě a těším se, až si jí přečtu. Samozřejmě to nebude hned, protože se v červenci účastním několika čtecích projektů, ale rozhodně se do ní pustím co nejdřív to půjde. Myslím si, že nebýt Knihobita, tak bych se k této knize nejspíš nedostala (leda že by o autorovi a jeho knihách napsala moje milovaná Pevnost).


Mezi další drobnější dárečky potom patří placka ze Hry o trůny, aspoň myslím. Na seriál se nedívám, ale knihy miluju, proto jsem ráda že na placce není název seriálu, na který jsem tak trochu alergická (na název seriálu a šílenství kolem seriálu). Potom v balíčku byly dvě záložky a jedna vizitka/záložka, a 25% sleva na audioknihu. Ještě nevím jestli slevu využiju, protože audioknihy moc neposlouchám, ale možná je nejlepší doba začít.

Posledním dárečkem byl časopis Válka, který mě tedy vůbec nenadchl. Války opravdu nemám ráda, každý jiný časopis z vydavatelství Extra Publishing by mě potěšil víc. Sama si kupuju pravidelně Přírodu a jeden čas jsem kupovala i 100+1 a Živou historii. No, nedá se nic dělat, ale do příště bych uvítala trochu lepší rozdělení časopisů (viděla jsem, že někdo měl v balíčku 100+1). Dát Válku třeba tomu, kdo má zaškrtnutou válečnou literaturu, Živou historii tomu, kdo zaškrtne historickou literaturu. Nebo alespoň vzít v potaz, zda časopis putuje mužskému nebo ženskému pokolení, což si myslím že je celkem reálné a nedá to moc práce navíc. To je moje jediná výtka k mému balíčku.

Takže abych to shrnula, jsem s balíčkem spokojená. Při čekání na konec měsíce jsem přemýšlela, jakou knihu asi dostanu, udělala si takový seznam knih, které chci aby tam byly. No samozřejmě jsem byla úplně mimo :D Což je na jednu stranu dobře, protože má člověk opravdu překvapení a dostane se ke knihám, kterých by si jinak možná ani nevšiml.

Takže děkuji Knihobitu za pěkný balíček a těším se v budoucnu na další :)

A nakonec pár fotek pro kočkomily :) Protože každý kočkomil ví, že kočky zbožňují krabice. Takže jsem udělala radost i mým dvěma kočičkám, hlavně té jedné, která v ní právě teď spokojeně chrní.


 
 


8 komentářů:

  1. Přemýšlím, že si balíček taky objednám. Ten pocit, že nevíš co tam je musí být.. strašný a skvělý zároveň :D Kniha vypadá dobře, i když ji neznám, ale ten plakát! Ten plakát je úplně dokonalej! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě převládalo hlavně to těšení se, ale samozřejmě v člověku trochu hlodá starost, aby to nebyly vyhozené peníze. Ale byl to úžasný pocit, to těšení se, rozbalování... Jj, plakát mě hodně nadchnul :)

      Vymazat
  2. Ten plakát i kniha vypadají skvěle! Celkově se mi tvůj balíček a dárečky v něm moc líbí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také přemýšlím nad tím, že bych si objednala Knihobita, ale zatím mě ještě nepřesvědčil i když je vidět zlepšení a tenhle balíček je mnohem lepší než ten předchozí :) Knížka Technik vypadá dobře, sovičky a plakát by mě taky potěšili :) Jen z toho časopisu Válka bych neměla moc velkou radost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem poprvé právě taky čekala, ale pak už jsem byla moc natěšená to vyzkoušet a mít vlastní balíček, tak jsem do toho šla :) A nelituju. U toho časosopisu mi napsali, že se snažili časopisy rozdělovat podle toho, jakou literaturu má kdo zašktlou, že u mě jim to trochu ulítlo, což se dá pochopit, tak uvidíme příště :)

      Vymazat
  4. Máš boží kočky! :) O Knihobitovi jsem uvažovala, ale i když to vypadá lákavě, tak se na něj moc nechystám. Přeci jen, studentská brigáda není nijak moc výdělečná a překvapení popravdě příliš nemusím. Mnohem raději nějaký delší čas vybíráním v knihkupectví, abych pak řešila dilema mezi pěti různými knihami, a přitom si mohu vzít jen jednu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Já tě chápu, na střední jsem si knížku mohla koupit jen občas, tak jsem si koupi každé knihy hodně rozmýšlela a kupovala hlavně knihy mých oblíbených autorů :)

      Vymazat

Každý komentář mě moc potěší a ráda na něj odpovím :)